4 Şubat 2008 Pazartesi

TÜRBAN VE SAPIKLIK

Türban yasağını savunan birisi değilim. İnsanlar kimliklerini gizlemedikleri sürece diledikleri gibi giyinebilmeli. Gerçek anlamda bir özgürlük bunu gerektirir. Ancak “İnsanlar neden türban takar ?” sorusuna hiçbir zaman mantıklı bir cevap bulamadım, böyle bir cevabın varolduğunu da zannetmiyorum.

3 Şubat 2008 günü İsmet Berkan konuyla ilgili nefis bir yazı yazmış. Özellikle şu kısmı tam da içimden geçenleri ifade ediyor.

Kuran'daki ayetlerin hangi sırayla 'indiğini' ve bütün İslam dünyasında kadınların örtünmesiyle ilişki kurulan ayetin hangi olaydan sonra geldiğini bilenler açısından bence durum tartışmaya yer bırakmayacak kadar açık: Kadınlara vücutlarının (belirsiz) bazı bölümlerini örtmelerini emreden veya tavsiye eden ayet, kadın vücudunun erkek bakışından korunması, tahrik olacak erkeklerin kadınları taciz etmesinin önüne geçilmesi için gelmiş.

Eğer dinin mesajı evrenselse, ben de o evren içinde kalan bir erkek olarak bu mesajı anlamakta güçlük çekiyorum; çünkü mesaj benim algıma göre kadınlardan çok erkekleri ilgilendiriyor. Bütün erkekler adına konuşamam ama ben kadın vücudu görünce ciğer görmüş kedi gibi olmam. O yüzden de türbanın en azından bana karşı bir haksızlık olduğunu düşünüyorum, çünkü ben sapık değilim!

Yazının tamamını okumak için : http://www.radikal.com.tr/haber.php?haberno=246308

Hiç yorum yok: