19 Haziran 2008 Perşembe

RSS Takibi vs Zaman

Gözlemlediğim kadarıyla Türkiye’de kullanımı henüz yeterli seviyede olmasa da, web üzerinde takip etmek istediğimiz içeriğe (blog, video, gazete vs) ait güncellemeleri bize ilgili siteyi ziyaret etmeden haberdar etme kolaylığını sağlayan RSS okuyucular, bilinçli kullanıcıların vazgeçilmezleri. Piyasada bir çok alternatif mevcut. Benim favorimse Google Reader, herkese de şiddetle tavsiye ederim.

RSS hizmeti vermeyen site neredeyse kalmadı, beğendiğimiz her web sayfasını RSS aboneliğimize ekledik ve bir zaman sonra takip etmek istediğimiz yayınların içerisinde kaybolur duruma geldik. Bir ara günde 1000’in üzerinde güncelleme ile karşı karşıya kalıyordum ki hepsini okumam, takip etmem zamanın çok değerli ve her halükarda yetersiz olduğu modern zamanlarda (bu tamlamayı kullanmayı seviyorum :D) imkansızdı. Ben de küçük bir temizliğe gittim haliyle. Takip ettiğim yayınları yeniden kategorize ettim, benzer içeriği sağlayan siteler arasında tercih yaptım, haber sitelerinden de vazgeçtim ve şimdilik istediğim içeriği verimli bir şekilde takip edebilecek duruma geldim. Gönül daha fazlasını istiyor tabii, şunu da eklesem diyorum, ekliyorum, sonraysa “bunların hepsini okuyamıyorum” diyip yeni bir temizliğe girişiyorum.

Bu post’u yazma isteğini açığa çıkaran etkense yine RSS yoluyla takip ettiğim Google Tutor sitesinde yayınlanan “5 Excellent Productivity Tips For Google Reader” makalesi oldu. Google Reader kullanıyorsanız bir göz atmanızı öneririm.

Görünen o ki herkes aynı dertten muzdarip, okumak, izlemek, görmek istiyoruz ama yetemiyoruz :D

Hiç yorum yok: